Comandă online L-D: 00:00 - 24:00
Simplu si rapid
  • search

Anvelope Iarnă Kumho - 195/65R15 91T KW23

0-Kumho 195/65R15 91T KW23
0-Kumho 195/65R15 91T KW23
250,27 LEI
  Discount: 35,89 LEI
214,38 LEI
(preţul include TVA)
 buc
Stoc: În stoc! Comanda efectuată va fi expediată astăzi!
Cost transport:

Comanda ta va fi livrată GRATUIT!
In aria de acoperire Urgent Cargus. Detalii aici.

Garanţie: 24 luni
Sezon:
Anvelope de Iarnă
Kumho

Generalitati si scurt istoric ale anvelopelor:


Roata este, probabil, cea mai importanta inventie mecanica din toate timpurile in urma cu mii de ani, odata cu aparitia rotii oamenilor li s-a ofert o noua si inovatoare modalitate de deplasare ,in detrimentul celor existente pana atunci, cum ar fi sistemul de tip sanie a carui rezistenta era considerabil mai scazuta. De la aceasta mare descoperire si pana in ziua de azi banala roata a suferit nenumarate modificari. Prima si cea mai importanta fiind efectiv cioplirea cercului de lemn,aceasta dand nastere spitelor, reducand semnificativ greutatea dar si o inbunatatire asupra vitezei de deplasare. Aceasta a dus la o roata mult mai usoara, crescandu-i astfel utilitatea .
 
Odata cu Revolutia Industriala aproape fiecare mijloc de locomotie avea la baza una din cele mai mari descoperiri ale lumii de pana atunci , roata. 
 
Dorinta omului de a se deplasa mai rapid si mai confortabil a dat nastere anvelopelor, care la inceput erau compuse din mai multe straturi de tesaturi acoperite cu un strat de piele ce protejau un tub de cauciuc umflat cu aer. Cu timpul stratul de piele a fost inlocuit cu un strat de cauciuc, ce a dus la un comfort ridicat si silentiozitate, dar aceasta schimbare nu a adus numai schimbari in bine, principalul dezavantaj fiind fiabilitatea foarte scazuta si costurile foarte ridicate in comparatie cu cele clasice.
 
in 1891 fratii Andre si Eduard Michelin au pus la punct un proiect ce avea sa aduca alte modificari asupra anvelopei. Cei doi au gandit si proiectat anvelopa demontabila, ce avea sa reduca timpul de schimbare al unei anvelope la 15 minute, acest tip de anvelopa a fost folosit la inceput pe biciclete ulterior pe birje.
 
O alta mare schimbare adusa anvelopei a avut loc la jumatatea secolului XX atunci cand a fost introdus cauciucul radial,cel din urma ne fiind ramforsat metalic , ci dispunand de o carcasa proiectata in arcuri drepte.In prezent tehnologiile de productie, forma anvelopelor, componenta si structura acestora se afla in continua dezvoltare oferindu-le conducatorilor auto un numar mare de modele de anvelope de iarna, anvelope de vara si anvelope all seasons din care pot alege. 

Cum alegem anvelopele potrivite ?
 
a) Cel mai important este sa stim exact ce dimensiuni cautam in functie de profilul autoturismului si de dimensiunile jantei pe care va fi folosita anvelopa.Acele litere si cifre aleatorii de pe partea superioara a cauciucurilor chiar au o semnificatie precisa. O inscriptie obisnuita poate fi “P200/70R16”, unde “P” indica faptul ca anvelopa este de tip pasager, “200” reprezinta latimea anvelopei in milimetri, “70” este raportul de aspect al pneului, “R” indica faptul ca anvelopa este una de tip radial, si in final, “16” reprezinta diametrul rotii in inchi .
 
b) Este foarte important si tipul de utilizare al autovehiculului ,daca doriti sa folositi un anumit tip de anvelope trebuie sa tineti cont si de incarcatura ce trebuie suportata de acestea.
 
c) Clasificarea de viteza este foarte importanta fiind calculata in functie de viteza maxima pe care o poate atinge anvelopa cu o incarcatura mare, in siguranta.O anvelopa cu grad foarte bun de clasificare va avea un comportament pe masura si la viteze ce depasesc 100 km/h.
 
d) Un alt criteriu foarte important este alegerea anvelopelor in functie de anotimp.Fie ca este vorba de cauciucuri de vara, iarna sau "all season" alegerea corecta a acestora in functie de conditiile meteo este primordiala conferind siguranta si incredere in condus.
 
e) in functie de ceea ce cautam, foarte important este sa stim sa "citim o anvelopa" dupa cum urmeaza : 

I) Verificarea performantei.

 


in prezent este mai usor sa alegeti anvelopa potrivita in functie de eficienta , siguranta si nivel de zgomot datorita noului sistem de etichetare a anvelopei la nivelul UE.Toate pneurile fabricate in UE dupa iunie 2012 trebuie sa poarte o eticheta pe care sunt descrise urmatoarele trei atribuite ale anvelopei.

etichetare anvelope

1) Rezistenta la rulare: clasele A pana la G indica eficienta anvelopei in ceea ce priveste consumul de carburant.Cu cat clasificarea este mai buna ( A -cea mai buna ), cu atat veti economisi mai mult carburant si CO2.



2) Aderenta pe carosabil umed:anvelopele care ofera o aderenta remarcabila pe carosabil umed ( clasa A) asigura distante de franare mai mici si va ofera o mai mare siguranta.

3) Zgomot exterior : poluarea fonica este reprezentata de maximum trei unde sonore negre si o valoare exprimata in decibeli. O unda sonora = cel putin 3 dB sub limita europeana viitoare , doua unde sonore = zgomotul este in conformitate cu limita viitoare , iar trei unde sonore =zgomotul respecta limita actuala.

II) Alte inscriptii :
 
-M+S (M;S sau M-S)  este indicele de anotimp pentru care este destinata anvelopa.Anvelopele de vara nu vor avea inscrise pe ele acest semn. Acest marcaj se va gasi pe toate anvelopele de iarna sau iarna/vara.
-* ( fulg de nea ) indica faptul ca aceasta anvelopa se va comporta foarte bine pe zapada ,oferind aceiasi aderenta ca si o anvelopa destinata sezonului rece.
 
1) Dimensiunea si alte indicii ale anvelopelor
   -Latimea anvelopei in mm 
   -Balonajul anvelopei (inaltimea talonului = 55% din latimea anvelopei) 
   - Simbol pentru anvelopa radiala 
   -Diametrul jantei (in inch) 
   - indicele de incarcare “91” = sarcina maxima 615 kg/ anvelopa 
   -indicele de viteza, indicand viteza maxima admisa V = 240 km/h. Alte informatii ce se gasesc dupa codul de marime: “REINFORCED” sau “EXTRA LOAD (XL)” pentru anvelope ranforsate, “M+S” pentru anvelope de iarna.
 
2) TUBELESS = Anvelopa fara camera TUBETYPE = anvelopa cu camera  
 
3) Sigla producatorului [ SSR: Marcaj special pentru anvelopele SSR (Autoportante) ]
 
4)DOT = Department of transportation (Ministerul trasporturilor). 
 
*primele doua simboluri dupa DOT reprezinta tara de fabricatie si producatorul ,urmatoarele doua simboluri din primul grup de 4  reprezinta presa (autoclava) folosita in procesul de fabricatie. Al doilea grup de simboluri, de obicei 4 dar poate fi compus si din doar 3. Combinatie interna de litere si cifre a producatorului folosita pentru urmarirea loturilor de catre producatori. Ultimul grup de cifre reprezinta data de fabricatie sub forma saptamana-an. in acest exemplu, saptamana 39 a anului 2009. Acest ultim grup de 4 cifre este cunoscut in general ca si numar DOT chiar daca el este de fapt doar o componenta a codului complet .
 
Nota:Anvelopele fabricate inainte de 1999-2000, au acest grup format doar din 3 cifre. Exemplu 238 = saptamana 23 a anului 1998. Dupa anul 2000 toti producatorii au trecut la notarea cu 4 cifre a datei fabricatie a anvelopei in codul DOT. 
5)Conform standardelor ECE numarul aflat in cerc indica tara in care a fost fabricata anvelopa.
6)Numarul de aprobare referitor la standardele ECE 
7) Data de fabricatie (primele 2 cifre reprezinta luna , iar ultimele 2 anul in care a fost fabricata )
8) TWI – indicele de uzura al anvelopei , nervurile aflandu-se la acelasi nivel cu suprafata caii de rulare.

info anvelope

Cand vara , cand iarna ???
 
Anvelope de vara: 
 
Sunt concepute sa ruleze pe asfalt uscat sau umed ,comportandu-se bine la temperaturi inalte dar este contra indicata rularea lor pe zapada sau suprafata acoperita cu gheata,acest lucru este datorat compozitiei cauciucului fiind total diferita fata de compozitia anvelopelor de iarna.Alegerea anvelopelor de vara se face in functie de mai multe criterii , cum ar fi stilul de condus , zona climatica , incarcatura transportata si performantele masinii ,deoarece nu se doreste un comportament anormal din partea masinii . Folosirea unor anvelope de vara in sezonul rece este una total gresita deoarece compozitia cauciucului este total diferita ,iar aceasta poate dauna comportamentului masinii . Anvelopa devenind rigida la temperaturi mai mici de 7 grade ducand la pierderea aderentei si totodata pierderea controlului autoturismului. FOLOSIREA ANVELOPELOR DE VARA iN SEZONUL RECE ,ESTE STRICT INTERZISA DE LEGE.
 
Anvelopele de iarna :
 
Aceste anvelope sunt special concepute sa asigure o aderenta ridicata la temperaturi scazute pe zapada sau pe suprafete acoperite cu gheata.Acest lucru se datoreaza simplului fapt ca, cauciucurile de iarna au adancimi mai mari in profil si lamele suplimentare. Lamelele se inchid si se deschid in timpul rularii si ajuta sa transmita tractiunea si puterea de franare optim asupra carosabilului. Cel mai important lucru este evitarea pierderii controlului autoturismuli, iar pentru aceasta anvelopele de iarna sunt fabricate dintr-un cauciuc speciat tratat chimic pentru a avea timpi de raspuns foarte buni ,indiferent daca se circula pe zapada sau gheata.Acestea se diferentiaza de anvelopele de vara prin prezenta simbolului M+S si Alpin ( fulg de nea si munte) .Folosirea acestor anvelope in sezonul cald nu este interzisa de nici o lege , dar nu au deloc aceiasi aderenta si portabilitate ca cele special concepute pentru sezonul cald.Anvelopele de iarna folosite vara fiind mai zgomotoase si cu un nivel de uzura mult mai ridicat pe suprafete uscate si calde. in acelasi timp utilizarea anvelopelor de iarna pe suprafete calde poate duce chiar la explozii ,acest lucru se datoreaza diferentelor chimice din compozitia cauciucului folosit.
 
 
Anvelopele all-season :
 
Si acestea sunt marcate M+S dar in comparatie cu cele de iarna nu au marcajul Alpin,mai des sunt notate cu ALL-SEASON .Anvelopele All-Season sunt o combinatie din toate punctele de vedere intre anvelopele de vara si cele de iarna , acestea conferind siguranta in conducere atat pe zapada cat si la temperaturi ridicate pe perioada calda.Din punct de vedere compozitional acestea sunt concepute sa ofere siguranta pe timp de iarna si durabilitate pe timp de vara rezultand si nivelul ridicat de zgomot emis de anvelope.Privind profilul benzii de rulare ,acesta este mai ingust la cele all-season in comparatie cu cele de iarna/vara pentru a conferi o zona centrala mult solida,pentru stabilitate la viteza ridicata.
 
Anvelopele all-season au performante mult mai scazute pe sezonul uscat in comparatie cu cele destinate rularii la temperaturi inalte,din acest motiv aceste anvelope le sunt recomandate mai mult celor cu autoturisme cu o putere redusa sau celor care au un stil de condus mai lent.
 
 
Importanta aderentei :
 
 
intr-o situatie de urgenta, cativa metri pot face diferenta intre viata si moarte. in cazul unui autoturism care franeaza total la 80 km/h echipat cu un set de anvelope de clasa A va frana cu pana la18 m mai repede decat un set de anvelope din clasa F. 
 
Cu totii ne dorim o anvelopa ce sa se comporte la fel pe tot timpul anului, ieftina si de calitate.Din pacate toate acestea nu se pot combina intr-o singura anvelopa, deoarece din punct de vedere tehnologic si chimic este imposibil.La nivel microscopic, o anvelopa nu este neteda. Suprafata benzii de rulare arata ca o zona muntoasa cu varfuri zimtate si ascutite despartite de vai adanci, creand o suprafata cu aspect ostil. Cercetarile firmei Yokohama Tire au aratat ca mai putin de 10 miimi de milimetru poate cauza micro-acvaplanare pe gheata si a concluzionat ca aceasta conditie este cea mai frecventa la temperaturi intre -6C si 0C. Anvelopele de vara au un nivel de siguranta mai ridicat, datorita aderentei. Designul profilului maximizeaza manevrabilitatea vehiculului pe drumuri uscate, dar si confera rezistenta la acvaplanare, apa este evacuata in mod eficient cu ajutorul canelurilor speciale de pe profilul benzii de rulare .




MITURI : 
 
1) Este extrem de important sa verificam data de productie / seria DOT.
 
Seria DOT  (Department of Transportation) a anvelopei indica data de fabricare. Este compus din 4 cifre care indica saptamana si anul de fabricare.  
 
Cea mai mare parte a cumparatorilor de anvelope noi isi doresc ,ca acele anvelope sa fie cat mai "tinere", daca este posibil sa fie anvelope cu 2-3 luni vechime. Acest criteriu este total gresit dat fiind faptul ca ,chiar si cei mai mari producatori de anvelope recomanda folosirea anvelopelor cu o vechime de cel mult 5 ani de zile , chiar si in situatia in care acestea nu au fost folosite in aceasta perioada , dar au fost pastrate in conditii optime de depozitare.
 
2) Montajul anvelopei de iarna se face la prima zapada?
 
Cea mai buna perioada in care este indicat sa ne asezam la coada unui service pentru a ne schimba anvelopele de vara cu setul de iarna, este prima perioada rece in care temperatura nu trece constant de 7 grade celsius , nu trebuie asteptata prima ninsoare, deoarece chiar daca nu confera aceiasi siguranta ca si cele de iarna ,anvelopele de vara se deterioreaza foarte repede la temperaturi scazute.
 
3) Presiunea mai mare in avelopa este mai buna pentru drumuri neasfaltate- este neadevarat, pentru ca o crestere a presiunii in avelopa scade dimensiunea suprafetei de contact si trecere peste denivelari provoaca o uzura mai accentuata. Ideea este pentru drumuri neasfaltate sa se ruleze cu o presiune mai mica in anvelope.
- C1